Thursday, April 2, 2009

Ustaz Nga Nga Senjata Baru Pas Pikat Undi

Permainan sandiwara DAP dalam mempergunakan agama Islam sebagai senjata untuk menjatuhkan Barisan Nasional di Bukit Gantang telah semakin terbukti.Setelah beberapa sessi ceramah oleh DAP ketika kempen pilihanraya kecil Bukit Gantang ini sedang berlangsung, ceramah Ngar Kor Ming lah paling sensasi.

Setelah berjaya memukau pendengar-pendengar Muslim yang berada dibawah dengan ucapan Assalamualaikumnya, beliau kemudiannya membaca pula sepotong ayat dari Kitab suci Al-Quran, tanpa segan silu dengan tajwidnya yang berterabur.

Para pendengar-pendengar Muslim di bawah hanya...Uuuuhhhh....! Aaaaaahhh! Waaaaahh! Hebatnya.....! Baguih....! Yaaaa...yaaaa! Tepuk tangan beramai-ramai....Bagi mereka, situasi tersebut adalah yang terhebat paling mereka dapat perhatikan selepas Lim Guan Eng banyak memperkatakan mengenai Khalifah Umar Abd Aziz.

Tapi mereka langsung tidak mempedulikan impak dan muslihat disebalik perbuatan pemimpin-pemimpin DAP tersebut.Al-Quran merupakan satu mukjizat nabi yang cukup agung yang perlu dijaga kesuciannya. Namun DAP telah memanipulasikannya dengan menggunakannya sebagai bahan untuk berpolitik.

Ketika Nga Kor Ming membaca ayat-ayat Al-Quran tersebut, di benak hatinya penuh dengan harapan agar Muslim sesama mereka berpecah dan tidak bersatu. Ini bukan tujuan Al-Quran diturunkan dan dibaca! Tetapi Muslim yang mendengar di bawah, tidak ambil peduli dengan keadaan ini....mereka dikaburi dengan taktik pengkafiran secara halus ini...Kemudian DAP sekali lagi cuba menjatuhkan Islam dengan memberi imej buruk terhadap menteri di Jabatan Perdana Menteri, yang juga memegang Portfolio Keagamaan, Datuk Zahid Hamidi ketika dalam satu ceramah di Bukit Gantang.

Mengikut sumber yang diperolehi, wanita-wanita yang hadir sebagai penari dan penyanyi tersebut adalah undangan khas dari salah seorang pemimpin DAP dengan tujuan untuk memburukkan-burukkan imej Menteri tersebut.

Mengikut sumber itu juga, kehadiran wanita-wanita itu adalah secara ad-hoc dan tidak dirancang, sebaliknya setelah pihak penganjur memberitahu sejam sebelum majlis tersebut berlangsung akan kehadiran Zahid, wanita-wanita ini muncul dengan tiba-tiba.Mujur Datuk Zahid Hamidi bijak menjawab segala pertanyaan yang dikemukan oleh wartawan dengan soalan-soalan kontroversi berkenaan dengan majlis tersebut dengan tenang.

Hormati budaya kaum masing-masing...pesan beliau!Nah! perhatikanlah bagaimana DAP cuba menyusup masuk dengan mempergunakan Islam sebagai satu alat untuk berkempen di Bukit Gantang. Umpama serampang dua mata, DAP cuba bertindak dengan cuba memecahbelahkan umat Islam sambil berkempen untuk meraih undi di Bukit Gantang....SEDARLAH UMAT ISLAM BUKIT GANTANG!

No comments:

Post a Comment