Thursday, February 19, 2009

Pemuda UMNO bersatu dalam hadapi pilihan raya kecil

Pemuda UMNO akan kekal bersatu untuk menghadapi dua pilihan raya kecil iaitu di kawasan Parlimen Bukit Gantang di Perak dan kawasan Dewan Undangan Negeri kawasan Bukit Selambau di Kedah pada April ini walaupun pergerakan itu akan mengadakan pemilihan pada akhir Mac ini.

Ketua Pemuda UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata walaupun akan menghadapi pemilihan parti, kepentingan dan keutamaan akan diberikan kepada prestasi parti dalam dua pilihan raya itu, ditetapkan pada 7 April. Penamaan calon pada 29 Mac.

“Tiada guna memegang jawatan tinggi jika parti tidak dihormati oleh rakyat.

Jadi, kami (Pemuda UMNO) akan bergerak sebagai satu untuk memastikan parti diterima oleh semua,” katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat UMNO di sini hari ini.

Ditanya sama ada pertembungan tarikh bagi pemilihan parti dan pilihan raya kecil itu mungkin menjejaskan keupayaan UMNO, Hishammuddin berkata: “Kami mempunyai persefahaman sendiri.

“Berkempen adalah perkara biasa dalam keluarga kami. Dalam UMNO, orang boleh kata apa sahaja tetapi kami tiada masalah dalam memberikan komitmen kami kepada parti dan akan kekal bersatu.

No comments:

Post a Comment