Saturday, February 21, 2009

Fikiran Uncle Nik Aziz kini bercelaru.

PAS merayu Exco kerajaan negeri Selangor, Elizabeth Wong supaya tidak meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan kerana jika pilihan raya kecil diadakan di kawasan tersebut, ia akan menyusahkan rakyat. Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, sekiranya diadakan pilihan raya kecil ia juga melibatkan kos yang tinggi dan menyebabkan pembaziran berlaku.

Aku sokong kenyataan Nik Aziz tu, memang PRK akan melibatkan kos yang tinggi dan pembaziran pasti berlaku. Itu baru setakat PRK satu DUN, bagaimana pula kalau dibubarkan DUN satu-satu negeri tu disebabkan ingin mempertahankan kuasa satu-satu parti yang hilang kuasa.

Adakah ini bukan satu pembaziran dan melibatkan kos yang lebih tinggi berbanding kos PRK satu DUN. Sehubungan dengan itu, Nik Aziz perlulah lebih rasional, untuk anak-anak buahnya di Perak untuk tidak menyalak minta Sultan membubarkan DUN, kerana ia akan lebih melibatkan kos yang tinggi.

Betul tak Tuan Guru?

Begitu juga dengan kenyataan Tok Guru, PAS tidak perlu bimbang jika Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali meletakkan jawatan, malah mencabarnya menguji kekuatan pengaruh politik dengan bertanding atas tiket Bebas dalam pilihan raya kecil. Nik Aziz yakin Ibrahim tidak akan memperoleh kemenangan atau majoriti sebesar majoriti yang diperoleh dalam pilihan raya umum Mac tahun lalu jika tidak kerana sokongan daripada anggota PAS.

Adakah cabaran minta Ibrahim Ali letak jawatan ini akan membuka kepada satu lagi pilihan raya kecil yang pasti akan melibatkan kos tinggi dan pembaziran?

Apakah sandiwara yang cuba dimainkan Nik Aziz nie. Tak sampai hati kalau aku kata Nik Aziz dah nyanyuk, tapi memadailah kalau aku katakan bahawa fikiran Nik Aziz sekarang dah semakin bercelaru.

No comments:

Post a Comment